2009. augusztus 9., vasárnap

Ataif bil ashta


Ez a közép-ázsiai finomság tulajdonképpen egy vaníliás, rózsavizes krémmel töltött 2-3 harapásnyi mini palacsinta, amit aprított nyers pisztáciába forgatunk, majd langyos mézbe mártogatva fogyasztjuk. Na ez nekem nem nagyon megy, én inkább az agave nektárt vagy a juharszirupot preferálom. Sőt, csináltam valami mást is, amitől az arabok biztosan kiakadnának. Felvert tejszínbe mézet és fahéjjat kevertem, ezzel ágyaztam meg a kis falatoknak. Na ez már mennyei volt tényleg, bár cseppet sem tradicionális.

Természetesen nem vagyok muszlim, de az arab édességeket nagyon szeretem. Ilyet Berrak és Esat barátainknál ettem először, és azóta izgatja a fantáziámat. Illatos, gusztusos, édes-mézes mámor, méltó megünneplése a nagy böjt végének (na nem mintha Berrakék tartották volna a böjtöt :)).
A recept Zainabtól és nővérétől, Meedotól származik, köszönet érte.



Hozzávalók
- a tésztához:
  • 255g liszt
  • 30g teljes kiőrlésű liszt
  • 5g élesztő
  • 56g cukor
  • 350ml tej
  • 350ml víz

- a töltelékhez:
  • 470ml tej
  • 75g kukoricakeményítő
  • 60-90ml gaimar vagy tejszín
  • 70g cukor
  • 60ml rózsavíz
  • 30ml vanília
  • aprított natúr pisztácia

Elkészítés
-a tészta:
  1. A tészta hozzávalóit összekeverem, majd állni hagyom kb. 40 percet.
  2. Apró palacsintákat sütök, de csak az egyik oldalukat sütöm meg. Ha szép buborékos a felszíne, akkor van kész.
  3. Amíg a kis palacsinták kihűlnek, elkészítem a krémet.
    -a krém:
  1. A keményítőt összekeverem a tejjel és a cukorral, majd lassú tűzön folyamatosan keverve felforralom amíg jól besűrűsödik. Ezután belekeverem a többi hozzávalót
  2. Felhasználás előtt jól lehűtöm.
  3. A kihűlt tésztákat egyenként félbehajtom és a feléig összenyomom kicsit, hogy ne nyíljanak szét.
  4. A tölteléket nyomózsákba teszem, majd megtöltöm a kis tésztazsebeket. (Jelen esetben elszakadt a nyomózsákom és kanalaznom kellett a krémet.)
  5. Ha kész, aprított pisztáciába mártom őket és mézzel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP