2009. augusztus 2., vasárnap

Kerek gyümölcsös lepénykék

Ezeket a tortácskákat egyszerű omlós tésztából készítettem. Erre mindenkinek megvan a maga kis receptje, ki fehéren, ki kakaóval süti, van aki használ vaníliát, fahéjat, tejfölt, tejszínt, citromhéjat, tojássárgáját, van aki nem. Tulajdonképpen édes mindegy ki mivel ad jelleget ennek a tésztának, a lényeg, hogy 3 rész liszt, 2 rész vaj és 1 rész cukor legyen benne, valamint, hogy a vajat sose helyettesítsük margarinnal, ezen kívül szabad a pálya.

Én jelen esetben kis formákban egyszerű kakaós omlós tésztát (Pâte Sucrée) sütöttem, szélüket olvasztott csokoládéba mártottam, majd a csokis részt, apróra vágott pirított mandulába nyomkodtam. Ezután megkentem édes vaníliás túróval és megpakoltam friss málnával, áfonyával, kiwivel és szilvával. (Vegyes gyümölcsökkel is lehet díszíteni a lepénykéket, a variációk száma végtelen.) A végén a gyümölcsöket bekentem olvasztott baracklekvárral, hogy szép fényesek legyenek.
Nagyon egyszerű, finom és dekoratív süti. Csak arra kell figyelni az omlós tészta készítésénél, hogy a vaj ne olvadjon meg és hogy a már összeállított tészta eleget pihenjen a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP