2009. augusztus 6., csütörtök

Nincs a hamburgerben semmi rossz, ha jó



Személy szerint én a tipikus összeállítások közül az egyszerű BLT (bacon, lettuce, tomato) hambikat szeretem fehér hagymával kiegészítve. Mint ez itt fentebb, színtiszta marhahús, fűszerek valamit a már említett bacon, paradicsom, saláta és hagyma. Esetleg sajt. Na meg persze mustár és paradicsomszósz.

Nagyon ritkán fordul elő hogy hamburgert csinálok itthon, de ha sütögetésre megyünk akkor többnyire ezeket a bucikat viszem magammal és mindig nagy sikert aratnak.



Most a párom ezt kívánta, épp volt itthon minden hozzá, hát megcsináltuk. Aztán eszembe jutott, hogy hátha másnak is hasznos lehet ez a recept, hiszen a minőségi problémák általában a hamburgerzsemlénél kezdődnek.
Alábbi recept az én jól bevált bucitésztám, ami még sosem okozott csalódást senkinek.


Peter Reinchart recepje ez is.

Hozzávalók:
  • 610g liszt
  • 10g só
  • 2 evőkanál tejpor (opcionális)
  • 50g cukor
  • 7g élesztő
  • 1 nagy tojás
  • 50g vaj
  • 375ml víz
  • 1 tojás 1 teáskanál vízzel felverve
  • magok a díszítéshez

Elkészítés:
  1. Összekeverem a lisztet, a sót, a tejport, a cukrot és az élesztőt, majd hozzáadom a tojást, az olvasztott vajat és legvégül a vizet. Addig keverem amíg labdaccsá áll össze.
  2. Ezután elkezdődik a dagasztás, egészen addig, amíg a tészta puha és nyúlékony, tapadós, de nem ragacsos. Ha kell még hozzá liszt, akkor adok hozzá. Én általában valamilyen teljes kiőrlésű liszttel, korpával vagy lenmagliszttel szoktam pótolni a hiányzó mennyiséget, mert mindig idegesít ha egy kenyérben csak fehér liszt van.
  3. A tésztát kiolajozott tálba teszem, majd megforgatom benne, hogy az olaj vékonyan leborítsa mindenhol, majd fóliával letakarom és szobahőmérsékleten kelni hagyom 1 ½ - 2 órát, vagy amíg kétszeresére nő.
  4. Ha megkelt, igény szerint lehet formázni a bucikat, vagy hot-dog kifliket. Ha hamburgerhez csinálunk bucikat, akkor le kell lapítani őket még kelés előtt, hogy amolyan dundi korong alakúak legyenek. Én jobban szeretem ha nagy és inkább gömbölyű mint lapos, ezért én ezt a műveletet általában kihagyom.
  5. A tésztákat szemolinával (durum dara) vagy kukoricadarával megszórt sütőpapírra teszem, olajjal befújom, letakarom, majd kelni hagyom kb. 1 – 1 ½ órát, vagy amíg majdnem a duplájára nőnek.
  6. Ha megkeltek, bekenem őket a vizes tojás keverékkel és megszórom magokkal.
  7. 180 C fokra előmelegített a sütőben addig sütöm őket, míg szép aranybarnák nem lesznek.
  8. Rácsra teszem hűlni őket.



1 megjegyzés:

  1. Nekem ez ennyi vízzel nem működik. Legalább 15 deka lisztet hozzá kellett még adnom, de lehet, hogy több is volt.

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP