2009. július 28., kedd

Méhkas süti

Még egy jópofa formájú sütés nélküli süti! Sokat kutakodtam megfelelő recept után a neten, de nem találtam olyat ami tetszett. A jól bevált kókuszgolyó alapomat ezúttal nem tudtam felhasználni, mert nem volt itthon sem meggyem, sem meggylevem. Improvizálnom kellett, és abszolút jól jártam!

Fele-fele arányban használtam vaníliás graham kekszet (Kirkland Organic Animal Crackers) és finomra darált mandulát a massza alapjaként. Tettem még bele mandula kivonatot, rumot, vanilia esszenciát és persze porcukrot. Forró tejben hagytam duzzadni pár evőkanál búzadarát, majd azt is hozzákevertem. Ezen a ponton a tésztából elvettem egy kis gombócnyit, amit később a világosabb színű méhecskék formázásához használtam fel. A többi masszához natúr kakaóport kevertem, majd mikor már jól eldolgoztam nekiálltam a kis méhkasokat töltögetni. Ha már mandula gondoltam, a méhkasok közepébe fakanalat nyomtam és megtöltöttem natúr marcipánnal, majd a kasokat egy-egy vaníliás piskótakarikával (Nilla Wafers) fedtem be. Ez lett a talpuk. Nagyon fincsi lett!


Érdemes egy éjszakát a hűtőben tartani őket, hogy az ízek jól összeérjenek és hogy a piskóták felpuhuljanak. Továbbá szobahőmérsékleten ajánlom kínálgatni, mert akkor a kasok megpuhulnak és könnyen csúszó finom falatokká válnak. Elég laktató süti, viszonylag tömör, no meg energia is van benne bőven, ezért jobb kicsi kasokat formázni.


A "tégla" :-)

Méhkas formák:

2 megjegyzés:

  1. Sajnos nem nagyon értem, hogyan alakul ki ez a süti!

    VálaszTörlés
  2. Timbi,
    Akkor gondolom nem ismered ezt a formát. De rögtön teszek fel róla képet, hogy egyértelmű legyen. Köszi, hogy szóltál!

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP