2009. július 7., kedd

Mákvirág


Ezt a kalácsot Gabinak sütöttem és neki ajánlom elsősorban, amiért olyan kedves volt és ellátott engem egy évre elegendő mákkal. :-)

Először a desszert.eu oldalon láttam ezt a receptet, de a kalács formája nem tetszett igazán, mert én a vékonyabb szeleteket jobban kedvelem. Éppen ezért amikor formáztam a kalácsot, a szeleteket pont a nagy számuk miatt nem tudtam lapjára fektetni ahogy eredetileg kéne, hanem csak elfordítottam őket kicsit. Emellett vajat, mákot és arányosan cukrot is többet használtam a töltelékben, mint ami az eredeti receptben van és a vaníliás cukrot is lecseréltem vanília kivonatra.

Összességében ez egy végtelenül egyszerű recept, gyorsan megvan, még két kisgyermek mellett sem volt nagy kunszt elkészíteni. És finom, de milyen finom!



Hozzávalók a tésztához:
  • 500g liszt
  • 5g szárított élesztő
  • 350ml langyos tej
  • 3 ek cukor
  • 1 mk só
  • 2 ek étolaj

-a töltelékhez:
  • 150g darált mák
  • 150g porcukor
  • 65 g olvasztott vaj
  • 1 ek vanília kivonat
  • 1 db citrom reszelt héja
-a kenéshez:
  • 1 db tojás sárgája
  • 1 ek víz
Elkészítés:
  1. Az élesztőt kis langyos tejben pici cukorral felfuttatom, majd összekeverem az összes hozzávalót.
  2. Ezután kezdődik a dagasztás, egészen addig, amíg a tészta puha lesz, nyúlékony de nem ragacsos. Ha kell még hozzá liszt, akkor adok hozzá.
  3. A tésztát kiolajozott tálba teszem, majd megforgatom benne, hogy az olaj vékonyan beborítsa mindenhol, majd fóliával letakarom és szobahőmérsékleten addig kelesztem, amíg a duplájára kel.
  4. Ha kész, lisztezett asztalon kinyújtom, megkenem a vaníliakivonattal elkevert olvasztott vajjal, rászórom a mákos-porcukros keveréket és ráreszelem a citromhéjat. Ezután feltekerem a tésztát.









  5. Kör alakúra hajlítom, a végeket egymásba dolgozom.








  6. Késsel bemetszem a kalácstésztát, ügyelve, hogy ne vágjam át teljesen, majd kicsit elfordítom a szeleteket.








  7. Előmelegítem a sütőt 200 C fokra, addig a tészta letakarva pihen.
  8. Közvetlenül sütés előtt bekenem tojássárgájával.








  9. 30-40 percig sütöm, amíg jól átsül (tű próba) és szép aranybarna lesz a felülete.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP