2009. július 2., csütörtök

Sacher

Sacher torta
Már nagyon régen nem sütöttem Sacher tortát, de most volt az egyik kedves barátnőm születésnapja, így kaptam az alkalmon és ezt készítettem el. Ez egy nagyon jó tészta, szépen egyenletesen átsült, nem száradt ki és szépen feljött, de a legfontosabb, hogy formás maradt sülés közben és utána is. A közepes méretű tortaformámban sütöttem, de így utólag látom, hogy a nagyobban kellett volna, mert ez így picit magas lett. Egy éjszakát állt a hűtőben, mielőtt felvágtuk. Minden túlzás nélkül mondhatom, hogy nagyon finom lett, pont olyan amilyet szerettem volna. Mindenkinek tudom ajánlani.



A recept Amrein Csaba mesterszakácsé
Hozzávalók a piskótához:
  • 200g étcsokoládé (ehhez 65%-os csokit használtam)
  • 8 db tojás
  • 200g margarin
  • 150g porcukor
  • 10g vaníliás cukor
  • 150g kristálycukor
  • 12g sütőpor
  • 200g finomliszt

A töltelékhez:
  • 250g baracklekvár
  • 20 ml rum

A mázhoz:
  • 300g tortabevonó étcsokoládé (ehhez 75% kakaótartalmú csokit használtam)
  • 2 evőkanál olaj

Elkészítés:
  1. Előmelegítem a sütőt 180°C-ra. A tortaformát kiolajozom és kilisztezem.
  2. A csokit vízfürdőben felolvasztom.
  3. A lisztet elkeverem a sütőporral.
  4. A margarint habosra keverem és folyamatosan keverve apránként hozzáadom az olvasztott csokit, a porcukrot, a vaníliás cukrot és egyenként a tojás sárgákat.
  5. A tojásfehérjéket a 150g kristálycukorral kemény habbá verem. Egyharmadát a masszához keverem, a többit apránként adom hozzá úgy, hogy a sütőporos liszttel felváltva keverem bele.





  6. Ha kész, tortaformába öntöm, a szélein kissé felmagasítom (hogy később minél kisebb mértékben púposodjon fel). A forró sütőben 20 percig 180°C-on sütjük, majd 160°C-on kb. 40 percig. A sütőt nem szabad közben kinyitni.





  7. Ha kihűlt a tészta kettévágom. Az alsót megkenem 4 evőkanál rumos baracklekvárral. A maradék lekvárt a torta tetejére és oldalára kell kenni.
  8. A bevonathoz csokoládét vízfürdőben felolvasztom, majd 2 evőkanál olajjal hígítom, hogy könnyebben lehessen dolgozni vele. A tortát egy mozdulattal leöntöm a csokival és egyenletesen elkenem az oldalán. A tetejéhez nem nyúlok.



5 megjegyzés:

  1. Ez a széleit felmagasitom ügyes trükk, majd csinálom én is..
    Nem is tűnik ez annyira bonyolultnak, majd megpróbálom.
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Kipróbáltam és nagyon fini lett. A rumot mondjuk kihagytam belőle, mert nem bíztam abban, amit itt a boltban lehet kapni + a gyerkőcök miatt is. Az oldalán nem lett tökéletes a csokimáz, de azért jól mutatott. Kettészedtem a tésztát és emeletes torta lett. Még így is kicsit vastag lett a tészta, tanulhattam volna tőled, hogy nagy formába teszem.
    Köszi a receptet, és azt a felismerést is, hogy a tortabevonók kakaótartalma eltérő, attól függetlenül, hogy egy árban vannak.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy jól sikerült, ügyes vagy! Csak nem szülinapi torta volt?

    VálaszTörlés
  4. A közepes és a nagy tortaforma mit jelent centiméterben?

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP