2009. július 3., péntek

Áfonya Cobbler


Ez a recept úgy jó ahogy van, finom és nem utolsó sorban gyorsan és egyszerűen elkészíthető.

Az egyetlen kiegészítésem hozzá, hogy elkészítettem gyömbéres változatban is, ami teljesen ugyanígy néz ki, úgyhogy felesleges újabb képet feltenni róla. A különbség annyi, hogy a biscuit nedves hozzávalóihoz hozzákevertem egy kis frissen reszelt gyömbért (pár csipetet) és a végén nem fahéjjal elkevert cukorral szórtam meg a tésztalabdacsokat, hanem gyömbérport kevertem a cukorba és azt használtam a szóráshoz. Elképesztő pikáns ízű süti lett belőle, nagyon szerettük. De ha valaki a klasszikus ízeket kedveli, akkor inkább fahéjat kell használnia, úgyhogy az alábbi receptben az van... Megjegyzem fahéjjal is isteni.
A recept a Cook's Illustrated-ben jelent meg.



Hozzávalók a töltelékhez:
  • 850g  friss áfonya (6 cup)
  • 100g cukor (1/2 cup)
  • csipetnyi őrölt fahéj
  • csipetnyi só
  • 10g  kukoricakeményítő (1 tbsp)
  • reszelt ciromhéj (1 1/2 tsp)
  • 2 ek citromlé (1 tbsp)
-a biscuit tésztához:
  • 140g liszt (1 cup)
  • 25g kukoricadara (2 tbsp)
  • 50g cukor + 10g a szóráshoz  (1/4 cup + 2 tsp a szóráshoz)
  • 8g sütőpor (2 tsp)
  • 2g szódabikarbóna (1/4 tsp)
  • 1,5 g (kb. 3 csipet) só (1/4 tsp)
  • 56g olvasztott vaj (1/2 rúd, vagy 4 tbsp)
  • 80ml író (1/3 cup buttermilk)
  • 1 tk vanília kivonat (1/2 tsp)
  • 2-3 csipet őrölt fahéj (1/8 tsp)

Elkészítés:
  1. Előmelegítem a sütőt 190 C fokra. (375F).
  2. Egy nagy edényben összekeverem a cukrot (én kicsit kevesebbet használtam mint 10 dkg, mert nem szeretem ha túl édes), a kukoricakeményítőt, a fahéjat és a sót. Hozzáadom az áfonyát, majd óvatosan összekeverem, hogy a szemeket egyenletesen fedje a keverék. Végül hozzáadom a citromhéjat és levet is. Az elkészült mixet sütőedénybe teszem, majd addig sütöm amíg az edény oldalán körben bugyogva forrni kezd. Ez kb. 25 perc.






  3. Ameddig az áfonya sül, a biscuit tésztához összekeverem a lisztet, a kukoricadarát, a xxx cukrot, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót. Külön edényben összekeverem  az olvasztott vajat, az írót és a vaniliát. Egy harmadik edényben pedig összekeverem a a 2 tk cukrot a xxx fahéjjal.
  4. Egy perccel azelőtt, hogy a forró áfonyát kivenném a sütőből, összekeverem a száraz mixet a nedvessel. Nem szabad előbb!!!
  5. Kiveszem az áfonyás edényt a sütőből és megemelem a sütő hőmérsékletét 220 C fokra. 12 darab kicsípett tésztát helyezek el a forró áfonyákon, úgy, hogy legalább 1 cm hely maradjon közöttük, nem szabad összeérniük. Végül mindegyik kis tésztahalmot megszórom a fahéjas cukor keverékkel.






  6. Addig sütöm ameddig a töltelék szépen pöszörög és a biscuit-ek átsülnek és szép aranybarnák lesznek. Ez kb 15-18 perc.
  7. Kihűlve vagy langyosan enyhén cukrozott tejszínhabbal vagy vanília fagyival tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP