2009. július 27., hétfő

Áfonyás clafoutis falatok


A cseresznyés és a szedres változat után, most megsütöttem az áfonyásat is. Ebből viszont falatokat készítettem, nem egy egész lepényt. A már jól bevált Larousse Gastronomique receptjét módosítottam annyiban, hogy a tej egyharmadát tejszínre cseréltem és az áfonyát fahéjas cukorral szórtam meg. Gyümölcsből annyit használtam, amennyi lazán a formákba fért.
Annyit mondhatok, hogy ez a süti csak mélyítette az áfonyaimádatomat.



Hozzávalók:
  • áfonya
  • 100g finom kristálycukor
  • 125g liszt
  • csipet só
  • 3 felvert tojás
  • 200 ml tej
  • 100ml tejszín
  • fahéj, ízlés szerint
Elkészítés:
  1. Az áfonyát beszórom 50g fahéjjal elkevert cukorral, majd legalább fél órát állni hagyom.
  2. Kivajazom a sütőformákat és elrendezem bennük az áfonyaszemeket.
  3. A lisztet összekeverem a sóval, a maradék cukorral és a 3 jól felvert tojással, eldolgozom, majd hozzáadom a tejet és a tejszínt, és azokkal is alaposan elkeverem.
  4. Ráöntöm a tésztát az áfonyákra, majd előmelegített sütőben, 180 °C-on 35-40 percig sütöm őket.
  5. Amikor langyosra hűltek, megszórtam a falatokat porcukorral, kellett nekik. :-)

2 megjegyzés:

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP