2009. június 9., kedd

Hattyú, égetett tésztából - pâte à choux



Nem olyan régen, amikor ki tudja már mit kerestem a neten, belefutottam egy gyönyörű hattyú képébe (itt). Rögtön beleszerettem az ötletbe és úgy találtam, hogy nem is lephetném meg ennél kecsesebb, szebb és izgalmasabb desszerttel édesanyámat. Anyák napján aztán el is készítettem.

A hattyútest egyszerű égetett tészta, amit gyakorlatilag bármilyen krémmel vagy habbal meg lehet tölteni, ami képes egyben maradni. Lehet ez puding, tejszínhab, vaníliakrém, fagylalt, ki mit preferál. Én passiógyümölcs fagylalttal és tejszínhabbal töltöttem, tálalásnál pedig az én hattyúim eper és csoki tavon úszkáltak, de persze itt is megannyi variáció lehetséges. Sőt arra is gondoltam, hogy akár még a szárnyakat is lehet díszíteni csokiba mártva és kókuszreszelékkel megszórva, de annyira tetszett simán, egyszerűen, hogy végül nem akartam tovább piszkálni.



Hozzávalók az égetett tésztához:
  • 250ml víz (vagy víz és tej fele-fele arányban)
  • 113g vaj
  • 30g cukor
  • 3g só
  • 160g liszt
  • 4 tojás
  • 1 ml tejszín elkeverve 1 tojás sárgájával (a kenéshez)

Hozzávalók a dekorációhoz:
  • manduladarabkák a csőröknek
  • töltelék krém ízlés szerint
  • tejszínhab
  • a tálaláshoz tetszés szerinti szósz
  1. A tejet, a vizet és a vajat addig melegítem, amíg a vaj teljesen megolvad.
  2. Beleteszem a sót és a cukrot, majd forrásba hozom a keveréket. Amint forr, lehúzom a tűzről, majd egyben hozzákeverem a lisztet. Visszateszem a tűzre és addig keverem amíg a massza elválik a faltól és egyetlen labdaccsá áll össze.
  3. Ha kész, ismét leveszem a tűzről és kicsit hűlni hagyom, majd robotgéppel egyenként jól eldolgozva hozzákeverem a tojásokat, addig míg végül a tészta, krémessé, lággyá és fényessé válik.
  4. Ezután nyomózsákba teszem és nyakaknak és testeknek megfelelő formákat nyomok ki belőlük egy sütőlapra. A nyak fej részébe belenyomok egy-egy mandulacsőrt.
  5. Előmelegítem a sütőt 190 C fokra.
  6. A tésztákat bekenem a tejszínes tojás keverékkel (a hattyúnyakakat nem!) és kb. 20 percig sütöm, amíg szépen felpuffadnak és aranybarnák lesznek. A nyakaknak elég pár perc, figyelni kell, nehogy megbarnuljanak.
  7. Ha kisültek és kihűltek a testeket elvágom. Az alsó részeket megtöltöm, a tetejüket pedig újból félbevágom ebből lesznek a szárnyak. Ezeket és a nyakakat a töltelékbe állítom és voilà, kész a hattyú!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP