2009. november 25., szerda

Kakaós tökcsiga




Nagyon szeretem a kakaós csigát, mint ahogy a már korábban közölt tökcsigát is. A minap összekombináltam a kettőt és ezzel újabb szerelem kezdődött. Nagyon-nagyon finom lett, olyan amilyenről csak álmodni lehet, szépen ki lehet húzni a közepét és puha, foszlós. Nem is ragozom tovább, íme a recept:


Hozzávalók a tésztához (15 nagy csigához):
  • 450g kenyérliszt
  • 250g teljes kiőrlésű liszt
  • 425g tökpüré (sárga!)
  • 140g cukor
  • 120g vaj (szobahőmérsékletű)
  • 100ml tej
  • 11g só
  • 1 nagy tojás
  • 8g szárított élesztő

töltelék:
  • rengeteg kakaópor
  • ízlés szerint cukor (a több jelen esetben jobb)
  • vaj

Elkészítés:
  1. Elkeverem a cukrot, a sót és a vajat.
  2. Hozzádolgozom a tojást, a tököt majd a liszteket, az élesztőt és a tejet.
  3. Ezután elkezdődik a dagasztás, egészen addig, amíg a tészta selymes, puha és nyúlékony, tapadós, de nem ragacsos. Ha kell még hozzá liszt, akkor adok hozzá. Érdemes ablak tábla teszttel is ellenőrizni a tészta gluténfejlettségét.
  4. Ezután kiolajozott tálba teszem, majd megforgatom benne, hogy az olaj vékonyan leborítsa mindenhol, majd fóliával letakarom és szobahőmérsékleten kelni hagyom 2 órát, vagy amíg kétszeresére kel.
  5. Olajjal lefújom a munkafelületet és fnoman kinyújtom rajta a tésztát.
  6. Bőven megkenem vajjal, majd rászórom a cukrot és rászitálom a kakaót.
  7. Feltekerem, majd 2 ujjnyi szeletekre vágom és sütőpapírral bélelt tepsikbe teszem a csigákat. Olajjal lefújom, majd letakarva 60-90 percig kelesztem őket, amíg közel a duplájukra nőnek.
  8. Ha megkeltek, 180C (350F) fokra előmelegített sütő középső rácsára helyezem őket.
  9. Mikor már kezdenek színt kapni a csigák, langos enyhén cukrozott tejjel átkenem őket, majd visszateszem a sütőbe sülni, amíg szép aranybarnák lesznek.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a receptet szeretném kipróbálni, de még mindig élesztőgondom van. Itt a szárított élesztők használhatatlanok. Szerinted a sima élesztőből mennyit használjak?
    Te mivel szoktad kimérni ezeket a pontos mennyiségeket? Én ilyen 1 g pontossággal nem tudok konyhai mérlegen mérni. Lehet, hogy már itt kezdődnek a gondok?
    Éjszaka itt csöpögtetem a nyálam...Most mehetek kifosztani a hűtőt.

    VálaszTörlés
  2. Megvan a tök. Ez nem volt nekem egyértelmű, hogy nyers, vagy sült tökből. Én megsütöttem, és így pürésítem.
    Nos, akkor már miért ne inkább a pekándiósat süssem meg tőzegáfonyával...az különlegesebb, úgyhogy várok vele, holnap nézek további hozzávalók után.

    VálaszTörlés
  3. A jó mérleg valóban nagyon fontos, enélkül sok esetben teljesen lehetetlen jól kimérni a hozzávalókat.

    1000g szárított élesztő körülbelül 2800g nyers élesztőnek felel meg. Keresztbe szorzással ki tudod számítani, hogy mennyire lesz szükséged.

    Nagyon jól ráéreztél, én is mindig így csinálom a pürét. Félbevágom a tököt, kimagozom és lefelé fordítva sütöm meg, aztán pürésítem.

    Ha édesszájúak vagytok, lehet hogy több cukrot kellene tenned bele töltelékként.

    De ha élesztő gondjaid vannak és már amúgy is megvan a püré, kipróbálhatod a Farmer John kenyérsütemény receptemet is. Az szerintem valami mennyei és sokkal egyszerűbb is mint ez. Sok sikert a sütéshez, ha kérdésed van, csak szólj!

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP