2009. november 24., kedd

Farmer John kedvenc tökös kenyérsüteménye

Nekem is ez a kedvenc tökös kenyerem, messze a legjobb amit valaha ettem. Alig másfél óra alatt elkészül, egyszerű kikeverni a tésztát és az eredmény megbízhatóan finom és légiesen könnyű. Ha nincs túlsütve akkor a tésztája, puha, nedves, piskótaszerű, de omlósabb és teltebb. Mennyei komolyan mondom, akármennyit meg tudok enni belőle.
A recept még 2005-ben jelent meg a Sunset magazinban. Eredetileg aszalt gyümölcsként mazsola volt benne, olajos magként pedig dió, ezeket én természetesen lecseréltem tőzegáfonyára és pekándióra. Így az igazi.


Hozzávalók:
(1 tk = egy csapott teáskanál)

  • 250g kenyérliszt (2  cups)
  • 275g barna cukor (1 1/4  cups  firmly packed)
  • 200g cukor (1  cup)
  • 110g durvára tört pekándió (1  cup)
  • 80g  tőzegáfonya (1/2 cup)
  • 1 1/2  tk  szódabikarbóna
  • 1 1/2  tk örölt fahéj
  • 1 1/4  tk  őrölt szerecsendió
  • 3/4  tk  só
  • 3/4  tk  őrölt szegfűszeg
  • 1/2  tk őrölt jamaicai szegfűbors (allspice)
  • 1/2  tk  őrölt gyömbér
  • 3  nagy tojás
  • 400g  tökpüré (14oz)
  • 236ml olaj (3/4  cup) 

Elkészítés:
  1. Előmelegítem a sütőt 180 C fokra (350°F).
  2. Egy nagy tálban jól összekeverem a lisztet, a barna cukrot, a cukrot, a pekándiót, tőzegáfonyát, a szódabikarbónát, fahéjat, szerecsendiót, sót, szegfűszeget, jamaicai szegfűborsot (allspice) és gyömbért.
  3. Egy másik tálban összekeverem a tojást, a tökpürét és az olajat.
  4. Végül alaposan összedolgozom a száraz és a nedves hozzávalókat, majd a tésztát két egyforma méretű kiolajozott kenyérformába öntöm.
  5. Addig sütöm őket, amíg az édes kenyérkék elválnak a forma falától és a tészta a legpúposabb részén kiállják a fogpiszkáló próbát. Ez kb. 50-60 perc. (Nem szabad túlsütni, mert kiszárad és valami egészen más, elvezhetetlen dolog lesz belőle.)
  6. Ha kisültek, rövid ideig még a formában hagyom, majd rácsra fordítom őket, hogy ott hűljenek ki teljesen.

4 megjegyzés:

  1. Sokáig készültem rá, mert annyira dícsérted, de se tőzegáfonyát, se pekándiót nem sikerült felhajtanom. Igaz, két kicsivel nem vagyok túl mozgékony.
    Szóval, hogy azért valami különleges legyen, nem akartam mazsolával. Vettem aszalt sárgabarackot (sajna csak az volt a helyi bioboltban). Meg ott figyelt a szekrénytetején a tavalyi barackmag, ami a befőzésből maradt. Ezek kerültek a töltelékbe. Nem lett rossz. A barackmag ízét elnyomták a karakteres fűszerek, így csak a ropogás maradt, csak ehhez képest melós volt a magok megtörése, hámozása. Az aszalt barack túl édes volt, jobb lett volna valami savanykás. Meggyel kellett volna akkor már, kár, hogy nem jutott eszembe.
    Addig ízlelgettem amúgy, míg az egyiket még a kihűlése előtt bekóstoltam. Köszi a receptet, legközelebb ha megtalálom az igazi hozzávalókat, kipróbálom a csigát is.

    VálaszTörlés
  2. Ősszel elkészítettem újra (bár még mindig nem pekándióval) most már értem a dicséretet. Isteni finom lett. Ezek szerint a múltkori nekem kiszáradt. Az én sütőmben mindent rövidebb ideig kell sütni, ez a süti pl. csak fél órát sült.

    VálaszTörlés
  3. Afriel,
    Nagyon örülök, végre! Szerintem is isteni finom, akármeddig tudnám enni. Ha egyszer hazajutok, viszek neked pekánt is és tőzegáfonyát is, hogy azzal is kipróbálhasd.

    VálaszTörlés
  4. Szia Évi! Bár már évek óta nem tartjuk a kapcsolatot, sokat gondolok rád, és most emékezésként elkészítem ezt a sütit :) Puszi nektek, Reni

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!

Lisztes ropogós   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP